Mazulis un cukurs

Kā viens no veselīga uztura pamatprincipiem ir dažādība pārtikas produktu izvēlē. Arī biezputras mazulim jāpiedāvā visdažādākās. Veikalu plauktos ir ļoti liels biezputru piedāvājums. Kā izvēlēties piemērotāko?

Dažādiem graudaugiem uzturvērtība ir atšķirīga. Vienam graudaugam ir vairāk kāds mikroelements, citam mazāk. Labākais, ar ko varam rēķināties, ir tas, ka bērniem paredzētās biezputras tiek ražotas pēc augstākiem kvalitātes standartiem, kā arī ražotājiem jāievēro striktāki pārtikas nekaitīguma kritēriji.

Biezputras sastāva sarakstā nevajadzētu būt pārmērīgi lielam cukura daudzumam. Nevajadzētu baidīties no tā, ka uzturvērtības tabulā zem ogļhidrātiem ir rakstīts “no tiem cukuri”. Ja cukurs nav norādīts produkta sastāvā, tad ir norādīti dabīgie produktā esošie cukuri. Šādos gadījumos uz iepakojuma var tikt norādīts “bez pievienotā cukura”. Tos var dēvēt arī par labajiem cukuriem, kas dod mazulim enerģiju ikdienas rosībai.

Labais cukurs ir sastopams:
  • fruktozē no augļiem un ogām
  • laktozē no piena
  • dārzeņos

Lai arī cukuri mēdz būt dažādi, jāatceras, ka pēc Pasaules Veselības organizācijas ieteikuma, dienā ar cukuriem (glikozi, fruktozi, galda cukuru, medu, sīrupiiem, augļu sulām un sulu koncentrātiem) ir ieteicams uzņemt ne vairāk kā 10% no kopējās dienas enerģijas, bet veselības veicināšanai ir pat ieteicams samazināt cukuru daudzumu uzturā līdz 5% no kopējās dienā uzņemtās enerģijas.

Saliktie ogļhidrāti ir ļoti būtiski augošam organismam, taču vienkāršos ogļhidrātus mazulis var pietiekošā daudzumā iegūt no augļiem, mates piena un citiem dabīgiem avotiem. Papildus saldināts ēdiens līdz divu gadu vecumam mazuļiem nav ieteicams.

Piedāvājam ieskatīties Milupas putrās, kurās nav pievienots papildus cukurs. Uzklikšķini un izpēti!

Lejuplādē visu par biezputrām